W roku szkolnym 2023/2024 w Dębince był realizowany w ramach programu mPotęga projekt matematyczny:
„Poczuj chemię do matmy” – skierowany do uczniów klas 7,8 naszej szkoły. Projekt miał przybliżyć uczniom poznanie praktycznego zastosowania matematyki w przedmiotach przyrodniczych. Chcieliśmy pokazać uczniom, że matematyka jest wszechobecna, pojawia się w życiu codziennym. Zadania, które realizowali uczniowie przy wsparciu nauczycieli i rodziców wymagały dużo pomysłowości, kreatywności i zaangażowania. Innowacyjnością projektu było realizowanie zagadnień matematycznych w oparciu o praktykę laboratoryjną uczestników. Metoda aktywizująca, która rozwijała umiejętności planowania, analizowania i wnioskowania.
1. Warsztaty laboratoryjne
Projekt miał przybliżyć uczniom poznanie praktycznego zastosowanie geometrii w życiu codziennym. Proponując realizację projektu chcieliśmy pokazać uczniom, że matematyka jest wszechobecna. Były to działania oparte na współpracy oraz indywidualne. Zaangażowaliśmy uczniów, rodziców oraz społeczność lokalną. Zadania, które realizowali uczniowie przy wsparciu nauczycieli i rodziców wymagały dużo pomysłowości i zaangażowania. Problem społeczny, którym chcielibyśmy się zająć to umiejętność widzenia w trójwymiarze, rysowanie brył oraz ich siatek na papierze przy wykorzystaniu prostych przyrządów geometrycznych, a także tworzenia ich z różnych materiałów codziennego użytku.
W roku szkolnym 2019/2020 w Dębince były realizowane w ramach programu mPotęga dwa projekty matematyczne:
1. „Triki matematyki – czyli o matematycznych ułatwiaczach” – skierowany do uczniów klas 4,5 i 6 naszej szkoły.
2. „GEO modna Dębinka” – dla młodzieży z klas 7 i 8, w którym pokazaliśmy, że wielokąty są wszechobecne – nie tylko na lekcji matematyki, ale również w życiu codziennym.