Przedmiotowy system oceniania - edukacja wczesnoszkolna
SYSTEM OCENIANIA W KLASACH 1-2
Zasady oceniania i postępowania w przypadku wyciągania konsekwencji i nagradzaniu we wszystkich klasach
Postępy edukacyjne – A,B,C,D
A- samodzielnie i wzorcowo wykonuje zadania
B- samodzielnie wykonuje zadania
C-wykonuje zadania z częściową pomocą nauczyciela
D- wykonuje zadania z częstą pomocą nauczyciela
Przygotowanie do skali punktowej w klasie 2, w II półroczu
- sprawdziany, testy , podsumowujące karty pracy , lektury, zadania domowe
- większa partia materiału – max 20 pkt
- mniejsza partia materiału – max 10 pkt
- dyktanda – wpisywana jest ilość błędów
- za pracę na lekcjach – dobrze zrobione ćwiczenia, poprawnie zredagowane zdania, piękne czytanie itd – po 1 punkcie. Po uzbieraniu 5 pkt następuje wpis do dziennika.
Na koniec półrocza zliczane są wszystkie zdobyte punkty.
Zachowanie – naklejki , plusy , smutna buźka L. ( wyboru dokonuje wychowawca)
Nagrody;
- pochwała ustna
- naklejka
- dodatkowy przywilej/ informacja do rodziców
Jeśli dziecko w danym tygodniu otrzyma trzy plusy - wpisywana jest (pochwała) informacja dla rodzica
Konsekwencje niewłaściwego zachowania dzieci;
- ustne upomnienie
- naprawienie szkód/krzywdy
- informacja do dzienniczka
- rozmowa z psychologiem
Jeśli dziecko w danym tygodniu otrzyma trzy minusy - wpisywana jest (uwaga) informacja dla rodzica.
Dziecko powinno w domu powiedzieć o swoim zachowaniu. Po rozmowie z rodzicami i ustaleniu sposobu zmiany postępowania , naprawienia szkody , błędu ,rodzic podpisuje parafką . Po zmianie zachowania obok L może znaleźć się naklejka
MOTYWACJA stempelki i naklejki
dotyczy motywowania dziecka do dalszej pracy, pochwalenia za dobrze wykonane zadanie
Dziecko otrzymuje stempelek bądź naklejkę za dobrze wykonaną pracę na lekcji lub przywilej w danym dniu.
KLASA 3a Elżbieta Bąkowska
System punktowy zbliżony do WSO klas nauczania systematycznego.
Dyktanda – nadal wpisywana będzie ilość błędów do dzienniczka ucznia.
Uczeń ma prawo do 3 „N” z matematyki i 3 „N” z j. polskiego w ciągu semestru.
Po wykorzystanym limicie „N” – po 3 minusach z matematyki i 3 minusach z j. polskiego uczeń otrzymuje 0/5 p.
Ma to zachęcić ucznia do systematycznej pracy, jednocześnie ukazać mu wpływ braku odpowiedzialności na ocenę z przedmiotu.
Uczeń ma obowiązek przeczytać lektury wskazane przez nauczyciela i jedną lekturę dodatkową w semestrze.
Przeczytanie kolejnych premiowane będzie dodatkowymi punktami (2p.).
Uczeń może przygotować inne zadania dodatkowe (prezentacje, wywiady, krzyżówki, quizy), które będą dodatkowo punktowane (1 – 5p.).
Mimo zamieszczania ocen w dzienniczku elektronicznym uczniowie nadal prowadzić będą dzienniczek w formie zeszytu, gdzie wpisywane będą:
- pochwały
- uwagi
- ilość błędów popełnianych podczas dyktand
- informacje o wykorzystanych „N” i minusach.
Konsekwencje niewłaściwego zachowania ucznia:
- ustne upomnienie
- naprawienie szkód/krzywdy
- informacja do dzienniczka
- rozmowa z psychologiem.